سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۴۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

همسر و فرزندان سیدحسن نصرالله را بیشتر بشناسیم | خانواده‌ای مبارز و شهادت طلب + تصاویر و ویدئو

سید محمدهادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله یکی از شهدای جنبش مقاومت اسلامی در لبنان یعنی حزب الله است. وی ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۷۶ در سن ۱۸ سالگی، پیش از آزادسازی جنوب لبنان، در درگیری رزمندگان حزب الله با متجاوزان اسرائیلی، به شهادت رسید.
روزنو :

همسر و فرزندان سیدحسن نصرالله را بیشتر بشناسیم | خانواده‌ای مبارز و شهادت طلب + تصاویر و ویدئو

شهید سیدحسن نصرالله سیاستمدار و دبیرکل حزب الله لبنان بود که در حمله وحشیانه اسرائیل به منطقه ضاحیه بیروت، به همراه تعدادی از همرزمانش به فیض شهادت نائل آمد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حسن نصرالله روحانی شیعه و سیاستمدار لبنانی در ۳۱ اگوست ۱۹۶۰ میلادی در روستای «البزوریه» در جنوب لبنان به دنیا آمد.

مادرش مهدیه صفی الدین و پدرش عبدالکریم نام داشت که به شغل سبزی و میوه‌فروشی مشغول بوده است. او اولین فرزند خانواده بوده و ۸ خواهر و برادر (۳ برادر و ۵ خواهر کوچکتر از خود) دارد. به دلیل فقر اقتصادی و شرایط نامساعد کاری، خانوادهٔ وی به منطقهٔ الکرنتینا در جنوب بیروت رفتند. خانوادهٔ وی در سال ۱۹۷۵، هم‌زمان با آغاز جنگ داخلی لبنان، به البازوریه برگشتند.همسر و فرزندان سیدحسن نصرالله را بیشتر بشناسیم | خانواده‌ای شهادت طلب + تصاویر

سیدحسن نصرالله به همراه مادرش

او در نوجوانی در سال ۱۹۷۶ به نجف رفت و تحصیلات حوزوی خود را در آنجا آغاز کرد. سید حسن در سال ۱۹۷۸ به لبنان بازگشت و در مدرسه الامام المنتظر (ع)، که شهید سید عباس موسوی آن را تاسیس کرده بود، تحصیلات حوزوی خود را پی گرفت و در همان حال، به فعالیت‌های سیاسی در جنبش امل در منطقه بقاع مشغول شد.

همسر و فرزندان سیدحسن نصرالله را بیشتر بشناسیم | خانواده‌ای شهادت طلب + تصاویر
همسر و فرزندان سیدحسن نصرالله

سید حسن نصرالله در سال ۱۹۷۸ وقتی ۱۸ ساله بود با دختری بنام فاطمه یاسین ازدواج کرد که نتیجه این زندگی ۴ فرزند پسر به نام‌های هادی نصرالله، محمدمهدی نصرالله، محمدعلی نصرالله و محمدجواد نصرالله و یک دختر به نام زینب شد.

سید محمد جواد، بزرگ‌ترین فرزند دبیر کل حزب الله لبنان است. سید محمد جواد گرچه شاعری توانمند و خوش قریحه است، اما او نیز مانند برادران دیگرش از اعضای فعال مقاومت اسلامی لبنان است.

 

چند سالی است که ازدواج کرده و اولین فرزند پسر خود را به عشق پدرش، «سید حسن» نامگذاری کرده است. به این ترتیب، نوده ارشد سید حسن نصرالله، در فرهنگ عربی دقیقا به این نام خوانده می‌شود: «سید حسن محمد جواد نصرالله».همسر و فرزندان سیدحسن نصرالله را بیشتر بشناسیم | خانواده‌ای شهادت طلب + تصاویر


کدام فرزندان سیدحسن نصرالله به شهادت رسیدند؟ 

سیدمحمدهادی و زینب دو فرزند سیدحسن نصرالله هستند. سیدمحمد هادی در سال ۱۳۷۶ و زینب به همراه پدر در جریان بمباران ضاحیه بیروت به شهادت رسیدند. 

سید محمدهادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله یکی از شهدای جنبش مقاومت اسلامی در لبنان یعنی حزب الله است. وی ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۷۶ در سن ۱۸ سالگی، پیش از آزادسازی جنوب لبنان، در درگیری رزمندگان حزب الله با متجاوزان اسرائیلی، به شهادت رسید.

پیکر شهید هادی نصرالله و ۴۰ شهید دیگر به همراه ۶۰ اسیر، سال بعد در مبادله با جسد نظامی صهیونیست به لبنان بازگشت و در «روضه الشهیدین» گلزار شهدای حزب الله در جنوب بیروت به خاک سپرده شد.

وداع سیدحسن نصرالله با فرزند شهیدش | صبور و استوار در لحظه دیدن پیکر پسر ۱۸ ساله‌اش

پس از اعلام بمباران ضاحیه بیروت و خبر‌های ضدونقیض از به شهادت رسیدن سیدحسن نصرالله، خبر‌هایی تایید نشده از به شهادت رسیدن دختر وی نیز منتشر شد که با تایید خبر به شهادت رسیدن سیدحسن نصرالله از سوی حزب الله لبنان، خبر به شهادت رسیدن دخترش نیز تایید شد.

همسر و فرزندان سیدحسن نصرالله را بیشتر بشناسیم | خانواده‌ای شهادت طلب + تصاویر
زینب نصرالله: همسرم قبل ازدواج نمی‌دانست که من دختر سید حسن نصرالله هستم

«زینب نصرالله» دختر سید حسن نصرالله بسیار ساده و بدون تشریفات است. اسلوب سخن گفتن وی ساده، عمیق و در عین حال دارای پیام است.

من همواره دوست داشتم با مجاهدی از مجاهدان مقاومت اسلامی ازدواج کنم. پس از آزادسازی اراضی اشغال شده در سال ۲۰۰۰ میلادی به همراه مادرم و برادرم به منزل خاله‌ام در محور جنوبی رفتیم. خاله من در همان روستایی که همسرم در آنجا زندگی می‌کرد، سکونت داشت. روزی همسرم مرا دید و از خواهرش درباره من سوال کرد. وی به خواهرش گفت که می‌خواهد با من ازدواج کند.

این در حالی است که همسرم در آن زمان نمی‌دانست که من دختر سید حسن نصرالله هستم. با این حال، خواهرش مساله را می‌دانست و به او نیز اطلاع داد که من دختر دبیرکل حزب الله لبنان هستم. زمانی که آنها به خانه ما آمدند تا درباره ازدواج صحبت کنند، مادرم خطاب به آنها گفت که باید در ابتدا با سید حسن نصرالله صحبت کند. پدرم نیز خانواده همسرم را به خوبی می‌شناخت؛ آنها از خانواده‌های مجاهدان بودند؛ خانواده‌ای که در مسیر جهاد، شهید هم داده بود. الحمدلله توفیق حاصل شد و ما ازدواج کردیم.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز